כיצד לטפל במסורים לבטון?

טיפול ותחזוקה נאותים של מסורי חיתוך כבישים, מסורים שורפים ומסורי שרשרת יהלום יבטיחו שהם ישרתו אתכם במשך זמן רב.

כלי חיתוך בטון עוברים לא מעט בגלל טבע העבודה שהם מבצעים, אך טיפול ותחזוקה נאותים של המסורים שלך יאפשרו לך להשתמש בהם במשך זמן רב.
להלן מספר הצעות שיעזרו לך לשמור על מסורי הרצפה, מסורי חיתוך כביש והמסורים השורפים שלך:

טיפול על בסיס יומי

אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לשמור על המסורים במצב טוב ככל שניתן הוא פשוט במיוחד: שמור עליהם נקיים. בלאי רגיל הוא חלק טבעי משימוש במסורים,
אבל הרבה ממה שקורה למסורים שחוזרים מהשכרה נובע מכך שהמכונות הללו לא מנוקות היטב.

תהליך הניסור, בשילוב עם מים, יוצר תערובת סמיכה שמצפה את דפנות המכונה. שטיפה טובה בסוף היום עם מכונת שטיפה בלחץ, או צינור,
תסיר צברים בדפנות המסור, תשמור על מראה המסור, ותאפשר לך לבדוק אותה היטב לפני ההשכרה הבאה.

לאחר מכן, בצע תמיד בדיקה יסודית של המסור לפני שתשכיר אותו ללקוח.
אם תתפוס בזמן כיפוף בפיר המתאם או להב משוחרר לפני ההתנעה של המכונה, אתה יכול למנוע נזק ולהקטין את הצורך בתיקון נרחב.

כמו כן, מעט שימון הוא בעל השפעה אדירה; שמירה על מסבי פיר להב משומנים היא אחד מתהליכי התחזוקה היומיומיים החשובים ביותר עם מסורים.
יש לשמן מסבים אלו בסוף כל יום עבודה. מומחים רבים ממליצים לתת לכל מסב שתי הזרקות של גריז בזמן שהמכונה עדיין חמה מההפעלה, במידת האפשר, ובעוד הפיר מסתובב במהירות סרק.
חשוב לציין ששימון יתר יכול לפוצץ את אטם המסב ולהרוס את המסב, אז אל תגזימו.

בנוסף, יש לבדוק מדי יום את רמות השמן במסור. בחיתוך יבש יתכן שתצטרך להחליף שמן בתדירות גבוהה יותר מאשר בחיתוך רטוב בגלל כניסת אבק למנוע.

חשוב גם לוודא שחגורות ציר הלהב שומרות על מתח תקין. עם מסורים חדשים, מומלץ להפעיל אותם כשעה ואז להדק מחדש את החגורות. אבל, כמו עם שימון, הימנע מהגזמה מיותרת.
הידוק יתר של החגורות עלול לפגוע בחגורות ובמסבים. לאחר מכן, בדקו באופן שגרתי את מתח החגורה עד שהחגורות יימתחו לקצה הגבול שלהן ויצטרכו החלפה.

מומחים רבים טוענים שמתח החגורה הוא החלק החשוב ביותר בתחזוקת מסורי בטון. אם החגורה מחליקה, המסורים יכולים לרטוט בצורה אגרסיבית.
רטט יכול להוביל לשחיקה מוקדמת של רכיבים, לפגיעה במסגרת המסור ולהפחתת חיי הלהב. צליל צווחה הוא סימן נוסף לכך שחגורה מחליקה. בשלב זה, יש למתוח את החגורה באופן מידי כדי למנוע בלאי ונזק.

הפחיתו את "ההתעללות" במסור

ניסור בטון יוצר תנאי הפעלה קשים במיוחד למסורים. גם בעת ניסור רטוב, בטון מייצר חלקיקי אבק עדינים שיכולים להתקדם למסבים בקלות.

עם זאת, מפעילי מסורים צריכים לדאוג לנקודות השימון החשובות מדי יום ולנקות באופן שגרתי את מסנן האוויר של המנוע. שוב, חשוב לבדוק את מתח החגורה,
במיוחד בעת חיתוך חריצי הרחבה או בעת שימוש במסור בתנאים קשים אחרים, מכיוון שחגורה רופפת תפחית את סל"ד הלהב ותקצר את חיי הלהב.
חיתוך חריץ עמוק מדי, יותר משניים או חמישה סנטימטרים, או חיתוך מהיר מדי עלול גם לפגוע בלהבים, לכן הקפד לעבור על הנקודות הללו עם הלקוחות לפני שהמסור שלך יוצא להשכרה.

תחזוקת פילטר האוויר משתנה בהתאם לסוג החיתוך: יבש או רטוב.
חשוב לקבוע לוח זמנים לתחזוקה בכל מקרה, אבל בחיתוך יבש – תצטרכו להתמודד עם אבק רב.
האבק שוקע בפילטר האוויר, והוא מקשה על הפעילות של חגורות ומסבים, ולכן יש לנקות ולתחזק אותו על בסיס יומי.
עם חיתוך רטוב, יש לבדוק את פילטר האוויר רק פעם בשבוע.

בעת חיתוך רטוב, מים מהווים חלק חיוני בשמירה על להבים שמסתובבים מהר, והנוזל הזה מונע הצטברות של אבק.
בלי כמות מספקת של מים שמתאימים לעבודה, הלהבים יכולים להתחמם יתר על המידה, וכן לעוות ולהרוס את החתך.

חלק ממשטר התחזוקה של מסורים צריך לכלול בדיקה של מערכת אספקת המים לפני ההשכרה, ווידוא שהצינורות נקיים מלכלוך או פסולת.
זה חשוב במיוחד אם מקור המים מוטל בספק ואינו מתאים למסור שלכם.

מומלץ לחבר את המים לפני שליחת המכונה להשכרה כדי לוודא שהמים עוברים בחופשיות על הלהב. אם אתה משתמש בלהב חיתוך רטוב, ודא תמיד שזרימת המים נכונה.
בדוק שכל אחד משני צינורות נוזל הקירור הממוקמים משני צידי הלהב אינם פגומים או צמודים מדי. זה יבטיח זרימת מים מספקת כדי לקרר כראוי את הלהב.

שוב, שימון ובדיקה שגרתית הם קריטיים לשמירה על ביצועי המסור ולאריכות ימיו. לכן, יש לשמן את מסבי המתאם מדי יום כדי לטהר חלקיקי בטון שנכנסים באופן טבעי למסבים.
חשוב גם לבדוק את הלהב כל יום כדי לוודא שהוא הדוק וללא סדקים או חלקים רופפים.

טיפול בלהב

בכל הנוגע בטיפול בלהב, יש לזכור כמה דברים: בראש הרשימה חשוב לוודא שיש לכם את הלהב המתאים לעבודה.

הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור בעת השכרת מסור ללקוח הוא התאמת הלהב למשימה ולתת למסור לעשות את העבודה שלו. השכירו תמיד ללקוחות שלכם את הלהב הנכון עבור אספלט,
בטון ירוק או אשפרת בטון, וכמו כן, התאימו את הלהב לחיתוך רטוב וחיתוך יבש. אמרו ללקוחות לתת למהירות החיתוך להכתיב את מהירות העבודה שלהם, ולא לדחוק את המכונה בכוח דרך החתך.

מכיוון שלהב המסור ומתאם המסור יישאו את רוב עומס העבודה במשך היום, וודאו שהלהב הדוק היטב במקומו, ושהוא במצב טוב לפני שתתנו את המסור ללקוח שלכם.

בסופו של דבר, לחגורות וללהב יש את ההשפעה הגדולה ביותר על ביצועי המסור. החלקה של חגורות תביא למהירות חיתוך איטית יותר,
וקישור כונן רופף ימנע מהמכונה להתקדם בקצב היעיל ביותר. כדי להפיק את המיטב ממסורי הבטון שלך, הקפד לבצע את כל טיפולי התחזוקה הנדרשים להם.